5/16/2017

Oma hiusväri takaisin







Shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, deodorantti, vartalovoide, kynsilakka, tyvikohottaja, hiuslakka, valokynä, meikkivoide, puuteri, poskipuna, aurinkopuuteri, luomiväri, kulmakynä, rajauskynä, ripsiväri, huulipuna. Hiusten värjäys, kulmien kestopigmentointi, ripsipidennykset, rakennekynnet, hiustenpidennykset.. Kuinka moni nyökkää jokaisen kohdalla käyttävänsä? Onko kaikki käyttämäsi kosmetiikka ja tehdyt toimenpiteet välttämättömiä?

Olen itse värjännyt hiuksiani noin 8 vuotiaasta, meikannut ehkä 12 vuotiaasta. Täytän heinäkuussa 27 joten noin 15 vuotta olen jo lätrännyt kosmetiikalla kyseenalaistamatta yhtäkään tuotetta tai katsomatta yhtäkään INCI-listaa. Miksi tähän pitää havahtua vasta nyt kun allergiat on huipussaan ja kehon täytyy itse kertoa että ei ole enää hyvä olla? Onneksi parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Nyt olen löytänyt CosmEthics apin ja tätä käytän apuna selvittämään kannattaako kosmetiikkatuote ostaa vai jättää kaupan hyllylle.

Nyt kun olen ratsannut omat kosmetiikkavarastoni ja karsinut huonoimmat pois, on seuraavana vuorossa hiukset. Hiuksiini olen käyttänyt kaikista eniten tuotteita joissa on paljon allergisoivia aineita, blondin tärkeimmät aineet, silvershampoot, pahimmasta päästä! Kävin tänään kampaajalla, viime kerrasta onkin taas yli 3 kuukautta. Salon Peppiinan Terhin tuolissa olen istunut varmaan viimeiset 3 vuotta. Ja tuona aikana olen halunnut hiuksiani vaalennettavan jokainen kerta ja yleensä myös pyytänyt ettei kauheasti leikattaisi! Huh. Tuo minun kampaaja, laulava cheerleader Terhi, tekee mieletöntä jälkeä aina koko pään raidoittamalla, mutta kyllä se on vaan mun supervaalean tukan tarina aika lopussa. Kuvathan kertoo yllä enemmän kuin tuhat sanaa.

Tänään kerroin Terhille että haluan yrittää kasvattaa oman hiusvärini takaisin ja samalla ottaa selvää millainen mun hius oikeasti on. Terhi teki muutamia raitoja jolla taitettiin pahinta sävyeroa oman ja vaalennetun hiuksen välillä ja leikkasi hiuksista paljon huonoa pois. Sinne jäi hapsut lattialle ja lähdin mielettömän jämäkkä ja hyvälatvainen tukka mukanani jälleen tyytyväisenä kotiin. Seuraavalla kerralla en varaa (no tätä mä kovasti ainakin yritän) aikaa lainkaan värjäykseen vaan pelkästään leikkaukseen. Uskon vakaasti löytäväni värjätyn vaalean alta kauniin, luonnollisen kirkkaan vaalean oman hiuksen!

Vailla uutta kampaajaa? Käy Salon Peppiinassa!

2 kommenttia:

  1. Woow mikä muutos!! Toimii! Ja ajatuksia herättävä postaus jälleen.. ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tässä on tullu jotenkin tarve puhistaa elämää kaikin puolin, ja tuo kosmetiikka on hyvä paikka alottaa! .. hemmetti mikä piiska tuo tukka on ollu :'D mutta eihän sitä huomaa kun se on ponnarilla hatun alla kaiket päivät. Heh.

      Poista

Ajatuksia? Sana on vapaa!